Na FERI-ju je potekala delavnica na temo uspešne rabe LinkedIn-a.

Socialnega omrežja LinkedIn mladi ne uporabljamo pogosto. A sodeč po prednostih, ki nam jih prinaša uporaba, bi bilo dobro to spremeniti. LinkedIn nam že kot študentom nudi številne poslovne priložnosti in pomoč pri iskanju službe.

Socialna omrežja uporabljamo v različne namene. Instagram nam služi za zabavo, Facebook za komunikacijo in ohranjanje stikov. LinkedIn pa je tisto omrežje, ki na prvi pogled ni zabavno. Slike kosila in mačk pač ne gredo na LinkedIn profil. Ta ima druge prednosti, ki ga delajo posebnega in uporabnega. Neprecenljivo nam lahko koristi na primer pri iskanju službe.

Študentski svet Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) je v sodelovanju s Kariernim centrom UM pripravil z naslovom Kako do uspešnega LinkedIn profila? Andraž Šiler in Dino Kovačević iz Zavoda Ypsilon sta predstavila kaj Linkedl sploh je in kako čim bolje izkoristiti to družbeno omrežje, da nam bo v pomoč.

Problem tega družbenega omrežja, ki sta ga predavatelja poimenovala »Facebook za ta stare« je v tem, da si velikokrat ustvarimo profil, potem pa se tukaj zaustavimo. Uporaba LinkedIn deluje bolj zahtevno od ostalih socialnih omrežij, ki smo jih vajeni. Za to, da zgradimo dober profil in da nam ta koristi, je potreben čas. Na samem začetku delavnice sta predavatelja med udeleženci napravila kratko anketo o uporabi LinkedIn-a. Ugotovitve niso bile presenetljive. Mnogi so dejali, da imajo LinkedIn profil, a ne vedo, kaj bi si z njim sploh začeli.

LinkedIn je bil ustanovljen leta 2003 in je trenutno 30. najbolj popularna spletna stran. Vsako sekundo se pridružita 2 nova uporabnika. A kljub temu ga uporablja samo 13 % milenijcev. Mladi se torej slabo zavedamo predsnosti LinkedIn-a. Ta nam pomaga, da širimo svojo mrežo poznanstev, se povezujemo z ljudmi, ki se ukvarjajo s podobnimi področji kot mi. S pomočjo LinkedIna-a lahko tako lažje pridemo do službe.

Kateri so koraki, ki jih je dobro upoštevati?

1. Profilna slika naj bo profesionalna.

Najbolj primerna je uporaba portreta. Na fotografiji bodite oblečeni službi primerno. Ne pozabite spremeniti tudi naslovne fotografije. Tudi ta naj bo profesionalna in usklajena z našimi poslovnimi interesi. 2. Prilagodite URL naslov Prilagodite vaš URL naslov tako, da bo ta namesto številk vseboval vaše ime in priimek. 3. Pomembna je tudi vrstica pod imenom Vrstica, ki je takoj pod imenom, se vedno takoj pokaže našim iskalcem. Tukaj zapišemo kratek stavek, s katerim se najbolje predstavimo. Večina ljudi ima na tem mestu zapisano, kje so zaposleni ali kaj so po izobrazbi. Če smo študentje, ki še nimamo delovnih izkušenj, lahko tukaj zapišemo, kaj naj najbolj veseli.

4. Zapišite čim več ključnih besed v opis

Opis oz. naša predstavitev naj bo jasna in preprosta. Večini ljudi se ne da brati dolgih spisov. Vključiti je treba čim več ključnih besed, saj nas bodo tako ljudje, ki jih zanima neko področje, lažje našli.

5. Opredelite svoje kompetence 

Naštejte vsa delovna mesta, ki se navezujejo na vaše željeno področje dela. Če si želite delati na področju marketinga, lahko izpustite, da ste delali kot natakar. Izpolnite tudi polje, kamor lahko vpišete svoja znanja in sposobnosti.

linkedin

6. Mrežite se

Mreženje je verjetno najpomembnejša stvar na LinkedIn-u. Najpomembnejši izrazi, ki se navezujejo na mreženje so: connection (podobno kot prijateljstvo), second-degree connection (skupni prijatelji) in third-degree connection (nobenih skupnih prijateljev). Ko bo nekdo postal vaša connection, bodo vsi njegovi prijatelji avtomatsko napredovali v second-degree connection. In tako se širi vaša mreža poznanstev. Kadar boste prošnjo za connetion poslali nekomu, ki vas ne pozna, je dobro, da ob tem pošljete sporočilo. V sporočilu povejte, zakaj želite to osebo med prijatelji.

7. Včlanite se v skupine

V Sloveniji je možnost skupin precej neizrabljena, a so prav skupine najlažji način, da dobimo službo.

8. Sledite podjetjem, v katerih bi radi delali

Tako boste na tekočem z aktualnim dogajanjem v podjetju. Podjetja, ki uporabljajo LinkedIn pogosto objavijo prosta delovna mesta prav tukaj.

9. Pridobite priporočila

Vaši stiki lahko na profilu pustijo priporočila. Ta potrdijo vaša znanja in izkušnje ter jih naredijo bolj verodostojne.

10.Bodite aktivni uporabniki

Ljudje v povprečju preživijo 17 min dnevno na LinkedIn-u. To je precej manj časa, kot ga namenimo npr. Instagram-u. A LinkedIn zares koristi le aktivnim uporabnikom.

Komunicirajte z drugimi, objavite kakšno vsebino in všečkajte objave drugih. A pri tem ne pozabite – v nasprotju s Facebook-om se tukaj vedno vidi, čigav profil si pogledal in kaj si všečkal. Sledite lahko tudi t.i. influencerjem. Gre za uspešne svetovne podjetnike, ki zelo redno objavljajo članke. LinkedIn je lahko pomembna stopnica na poti do zaposlitve. A samo, če smo aktivni, imamo urejen profil in ga redno posodabljamo.