Kako tehnologija spreminja sistem izobraževanja

Živimo v času hitrega razvoja tehnologije. Razvoj je neverjetno hiter, kot je tudi neverjetno, da izobraževalni sistem še vedno ostaja enak. Šolski sistem in obvezno šolstvo sta nastala v času brez računalnikov, interneta, televizije …, v drugi polovici 19. stoletja z namenom, da se ljudje izobrazijo v osnovnih znanjih (pisanje, branje, računanje). Danes živimo v svetu, v katerem tako fizična kot tudi umska dela nadomeščata strojno učenje in umetna inteligenca. Včasih so se učili na pamet, danes nam lahko računalnik shranjuje znanje.

Vse bolj lahko vidimo, da bodo človeka tako v fizičnih kot tudi v umskih delih nadomestili računalniki in roboti. Srečujemo se s problemom, ali se mladim še posreduje vse več in več znanja ali bi bilo bolj smiselno poskrbeti za aplikacijo znanja? Človek je neverjeten v zmožnosti reševanja kompleksnih problemov, ustvarjanju povezav med različnimi področji in v edinstveni kreativnosti. Zato se sprašujemo, ali je prihodnost izobraževanja v tem, da bomo znanje še naprej kopičili ali da se naučimo znanje povezovati in aplicirati?

Šolski sistem se je razvil v drugi polovici 19. stoletja, ko svet še ni poznal računalnikov

Prihodnost ni v kopičenju podatkov, temveč v njihovi aplikaciji

 

Kaj prinaša tehnologija?

Izobraževanje in tehnologija gresta že od nekdaj z roko v roki, znanje pa je ena največjih vrednot današnje družbe. Danes govorimo o prepletenosti tehnologije na praktično vseh področjih šolstva, pa naj gre za matematične analize, meritve tlaka ali pa za beleženje kondicije človeka.

Profesor z Univerze Stanford je ponudil brezplačen spletni tečaj o umetni inteligenci. Ni pričakoval, da bo eksperiment privabil 160.000 študentov iz 190 držav. To je le eden izmed primerov, kako lahko tehnologija preoblikuje izobraževanje po vsem svetu. Od hitrega širjenja odprtih spletnih tečajev do široke uporabe mobilnih naprav, ki podpirajo različne modele in metode učenja. Tehnologija ustvarja nove izzive in številne nove priložnosti za izobraževalne ustanove vseh vrst. Med najhitreje rastočimi trendi je vedno večja uporaba prenosnih računalnikov, tablic in drugih elektronskih naprav. Mnoge šole že zagotavljajo učencem prenosnik ali tablični računalnik. Na univerzah študenti vsebino premetov pridobivajo v elektronskih oblikah.

Zanimivo je, da bolj, kot postaja učenje virtualno, bolj virtualen svet stremi k ustvarjanju virtualne realnosti. Lahko bi celo rekli, da se realni in virtualni svet srečujeta že na sredini.

Bolj, kot postaja učenje virtualno, bolj virtualen svet stremi k ustvarjanju virtualne realnosti.

 

Kaj prinaša bližnja prihodnost?

  • Inteligentne aplikacije za učenje in umetna inteligenca

Trenutni model učenja je tog, saj so se študenti prisiljeni učiti z istim tempom, na enak način. Inteligentne aplikacije za učenje bodo z umetno inteligenco analizirale študenta in prilagodile podajanje informacij glede na njegove značilnosti.

  • Virtualna resničnost (VR)

Virtualna resničnost postaja razširjena v nekaterih panogah, vendar je vpliv VR na izobraževanje do sedaj minimalen. Z izboljševanjem VR tehnologije se odpirajo neskončne možnosti uporabe le-te za učenje (npr. spoznavanje zgodovinskega dogodka na način, da se postaviš v središče dogajanja dogodka; opazovanje in sodelovanje v medicinskih postopkih; izvajanje znanstvenih poskusov brez tveganj …).

  • Učenje na zahtevo

Študentje bodo zaključili tečaje na podlagi pridobivanja znanja in ne na vnaprej določenem datumu. Tradicionalni začetni datumi bodo nadomeščeni z registracijo, ki ljudem omogoča začetek programov, kadar jim to ustreza.

  • »Gamification«

To je morda eden najsodobnejših in največjih trendov v izobraževalni tehnologiji. Z dodajanjem elementov iger in vključevanjem modelov video iger v učni proces izboljša stopnjo koncentracije študentov, poleg tega pa je učni proces tako bolj privlačen in zabaven.

 

Nihče ne ve, kako bo izgledalo izobraževanje v prihodnosti, vemo pa, da sodobna tehnologija prodira v učilnice in ustanove ter zahteva, da se celoten proces poučevanja in učenja znova in znova posodablja ter na novo opredeli.