NAKUP RABLJENEGA AVTOMOBILA – PASTI IN NASVETI

Ideja o nakupu

Med študenti avtomobil že dolgo ne predstavlja le prevoznega sredstva – je simbol svobode in neodvisnosti, ki si ga želi vsak. Ker pa nakup novega avtomobila predstavlja prevelik finančni zalogaj, se vse več študentov odloča za nakup rabljenega avtomobila. Ampak kako najti dober rabljen avto? Za začetek na portalu www.avto.net ali www.bolha.com poiščemo želeni avto, vzamemo telefon in pokličemo prodajalca.

Pogovor s prodajalcem

Tu je pomembno, da preprodajalce avtomobilov ločimo od drugih, zato uporabite naslednji trik: ko pokličete prodajalca, mu nikoli ne omenite, kateri avtomobil vas zanima – recite samo, da ste na internetu zasledili njegov oglas in da vas njegov avto zanima. Če prodajalec ve, kateri avto vas zanima, kljub temu da mu tega niste omenili, prodajalec prodaja samo en avto. Če prodajalec vpraša, kateri avto vas zanima, je to jasen znak, da ne prodaja samo enega. Avtomobilov preprodajalcev ne kupujte, saj boste ta avto verjetno preplačali ali pa boste kupili slabo vzdrževan avtomobil.

Pregled karoserije

Ogleda vozila ne opravljajte v poznih urah – takrat so napake manj vidne! S sabo vedno vzemite magnet, krpo in rokavice. Na avtu najprej preverite lak in rjo – pozorni bodite na prag, vzdolžne nosilce, blatnike, vrata, prtljažnik, podvozje in okoli gumijastih tesnil. Če na katerem mestu opazite napihnjena mesta, je to znak za rjo. Lahko se tudi zgodi, da na določenem mestu opazite lak drugačnega odtenka – z magnetom preverite, ali ta del ni morda pokitan, če pa boste zasledili še sledove neprofesionalnega varjenja, je avto skoraj gotovo bil karamboliran. Znaka večjega popravila sta tudi nepopolno prileganje vrat in zatikanje pri odpiranju/zapiranje le-teh.

Slika: Primer poškodbe laka - pogosta pri avtomobilih z več prevoženimi kilometri

Slika 1: primer poškodbe laka - pogosta pri avtomobilih z več prevoženimi kilometri

Slika: napinjena mesta -  pod lakom se pojavlja rja

Slika 2: napihnjena mesta - pod lakom se pojavlja rja

Pregled koles in podvozja

Preverite, ali so na isti osi gume istega proizvajalca in enake starosti, nato preglejte njihovo obrabo – če pnevmatike niso enakomerno obrabljene, je to lahko znak zamaknjenega podvozja. Poleg koles preverite še amortizerje, ki ne smejo biti mastni.

Pregled motorja

Motor mora biti dokaj čist in obvezno suh! Če je motor sterilno čist ali preveč zasvinjan, je že sumljivo – bodite pozorni na spodnje dele motorja, rezervoar za hladilno tekočino in hladilnik. Na teh mestih je puščanje tekočin najpogostejše. Prav tako preverite nivo in obrabo olja, bodite pozorni na kovinske delčke (ostružke) – če jih najdete, pomeni, da je ojnica močno obrabljena. Po pregledu poskusite vklopiti motor, ki se mora zagnati takoj, medtem se morajo za hip prižgati tudi vse lučke na armaturni plošči. Zaženite hladen motor! Nato preverite tesnjenje motorja – če se kje izpod pokrova kadi ali slišimo penjenje, je to slab znak. Prav tako se ne sme kaditi, ko odpremo pokrov za dolivanje olja. Za zaključek še s krpo zatesnite izpuh – če izpuh tesni, se avto kmalu izklopi. Preverite tudi stanje olja!

Slika: motorni prostor in kje kaj najti

Slika 3: motorni prostor in kje kaj najti

Slika: prižig vseh kontrolnih lučk

Slika 4: prižig vseh kontrolnih lučk

Slika: ne pozabite preveriti stanje motornega olja

Slika 5: ne pozabite preveriti stanje motornega olja

Pregled kabine

Najprej se osredotočite na sedeže – če so udrti, raztrgani ali obrabljeni, je to znak, da je avtomobil že veliko prevozil. Dvignite predpražnike in preverite, ali se pod njimi nabira vlaga (če se, verjetno dno tudi rjavi). Preverite avtoradio in vse zvočnike, zlasti če avtoradio ni originalen. Bodite pozorni na vonj – preveč odišavljen avto je lahko znak, da je prejšnji lastnik kadilec.   

Testna vožnja

Prodajalec vam mora obvezno dovoliti testno vožnjo! Avto vozite vsaj 30 minut oz. 30 km, medtem pa bodite pozorni na nenavadno tresenje podvozja, zvok motorja, pokanje in nenavaden dim iz izpuha, testirajte zavore (ob močnem pritisku na zavoro pri 30 km/h na ravnem cestišču avta ne sme zanašati, vklopiti bi se moral tudi ABS), menjalnik (pretakanje v višje in nižje prestave mora biti mehko, skoraj neslišno), gretje in klimo. Vozite tako po ravni kot po ovinkasti cesti in po luknjah – v avtu ne sme nič škripati, cviliti ali šklopotati, avto tudi ne sme »plavati« po cestišču. Preizkusite tudi vse luči – dolge in dnevne luči, smernike, zavorne, pozicijske luči, meglenke …

Papirji in dokumentacija

Če avto nima urejenega prometnega dovoljenja (na katerem je prodajalec naveden kot lastnik), zavarovalne police ali servisne knjižnice, ga ne kupite! Prav tako se mora na vseh teh dokumentih ujemati številka šasije (VIN), število prevoženih kilometrov pa se mora ujemati tako na števcu kot na zavarovalni polici in servisnem kartončku (najdete ga pri motorju). Prav tako preverite, kateri servisi so že bili opravljeni. Tik pred nakupom od prodajalca zahtevajte tudi vse ključe!

Slika: preverjanje kilometrov na zavarovalni polici, servisnem kartončku in števcu

Slika 6: preverjanje kilometrov na zavarovalni polici, servisnem kartončku in števcu

Še praktični nasvet

Pred nakupom avtomobila na AvtoNasveti.com preverite možne pomanjkljivosti in slabosti avtomobila, ki ga kupujete. Če se na avtomobile ne spoznate najbolje, se najprej posvetujte z osebo, ki se na avtomobile bolje spozna, ali celo z mehanikom. Če je možno, na testni vožnji odpeljite avtomobil na tehnični pregled ali k mehaniku.